چگونه از طریق کانالهای تلگرام وتبلیغ در گروهها درامدزایی کنیم

چطور از طریق عکس وکلیپ درامدزایی کنیم
  • ۰
  • ۰

علت ریستارت شدن مداوم گوشی و رفع آن

 

ریستارت شدن مداوم گوشی ، فرکانس
در این مقاله قصد داریم در مورد مشکل ریستارت شدن مداوم گوشی ها صحبت کنیم با سایت وزین نمناک همراه باشید.

همه چیز درباره ریستارت شدن مداوم گوشی

ممکن است برایتان پیش آمده باشد هنگام کار با گوشی خود به ناگهان گوشی ریستارت میشود. البته این اتفاق همیشگی نیست و فقط گاهی اوقات اتفاق میفتد.ریستارت شدن مداوم گوشی

ریستارت شدن مداوم گوشی

این مشکل چندین علت ممکن است داشته باشد که یکی از این دلایل بالا بودن بیش از حد فرکانس پردازنده میباشد.در ادامه روش حل مشکل ریستارت شدن گوشی سامسونگ به خاطر بالا بودن فرکانس پردازنده را آموزش خواهیم داد.

تغییراتی مثل نصب برنامه های نه چندان مطمئن روی گوشی ایجاد و باعث بوت نشدن آن میشود طوری که دستگاه روی لوگو سازنده متوقف شود و از این مرحله بیشتر پیش نمیرود یا باعث ریستارت شدن پشت سرهم گوشی اندروید خواهد شد . برای رفع این خطاها در اندروید با 6 راه حلی که در ادامه معرفی می کنیم احتمالا مشکل بالا نیامدن گوشی خود را میتوانید برطرف کنید.

حل مشکل بوت نشدن ، ریستارت های متوالی و بالا نیامدن گوشی و تبلت اندروید

How to Repair Android Boot Problems

اولین راهی که برای برطرف کردن مشکل ریست های مکرر و بالا نیامدن تبلت و گوشی هواوی ، سامسونگ ، سونی ، لنوو و.. پیشنهاد میشود، ریکاوری ( recovery ) یا بوت لودر ( bootloader ) گوشی می باشد. در این مواقع اجرا رام های غیر رسمی ( Custom ROM ) یا همان سیستم عامل های اندروید دستکاری شده و فلش کردن گوشی توصیه نمیشود ، چرا که مشکلات دیگری را برای گوشی ایجاد می کند.

ریستارت شدن مداوم گوشی

مشکلات موجود بعد از بالا نیامدن گوشی

عمده کاربران بعد از بالا نیامدن گوشی ، با دو مشکل اساسی رو به رو هستند :

1- کاربر موبایل خود را به ویندوز متصل می کند و متاسفانه ویندوز قادر به تشخیص درایور های اندروید یا Android Debug Bridge (ADB) نیست.

2- کاربر از مشکل آپدیت ناقص Over-the-Air (OTA) رنج می برد که عامل بوت شدن متوالی و ریستارت شئن پی در پی گوشی می شود.

بوت شدن گوشی به صورت غیر عادی ، بوت لوپ نام دارد که دلایل مختلفی دارد. همچنین در این موارد بهتر است حتما کابل USB شارژر چک شود و از سلامت آن اطمینان یافت.

ریستارت شدن مداوم گوشی

بعد از بوت های ناموفق گوشی چه کنیم ؟

اولین سوالی که بعد از بوت نشدن موفق گوشی به ذهن کاربر می رسد این است که مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری ؟

برای پاسخ به این سوال باید در قدم اول بای در نطر بگیری که آیا در زمانی که این اتفاق افتاده است کاری خارج از روتین همیشگی با دستگاه خود انجام داده اید ؟ و اینکه قبل از اینکه گوشی ا تبلت شما دیگر بوت نمیشود روی اندروید برنامه یا تنظیمات خاص و یا روت آن اعمال کرده اید ، اگر قبلا با انجام تست های سلامت سخت افزار گوشی و تبلت اندروید ، از صحت سخت افزاری گوشی خود مطمئن شده اید پس احتمال مشکل نرم افزاری بیشتر خواهد بود ، در هر صورت چند سناریو احتمالی برای مشکل بالا نیامدن اندروید وجود دارد :

  • چراغ شارژر شما روشن نمی شود ، گوشی بعد از شارژ شدن گرم نمی شود که نشانه شارژ نشدن آن است و وقتی که گوشی یا تبلت اندرویدی را به کامپیوتر وصل میکنید شناخته نمی شود و صفحه بوت بر روی گوشی نیز نمایش داده نمیشود
  • چراغ شارژر شما روشن می شود ، و وقتی که گوشی یا تبلت اندرویدی را به کامپیوتر وصل میکنید شناخته می شود اما صفحه بوت بر روی گوشی نیز نمایش داده نمیشود
  • صفحه بوت گوشی شما دائما فیرز میشود و گوشی به صورت پی در پی ریست میشود که اغلب چراغ شارژ گوشی نیز قرمز است
  • سیستم گوشی یا تبلت بوت نمی شود و بر روی صفحه پیغام خطا نمایش داده میشود

روش های رایج ریکاوری اندروید کدامند ؟

قبل از درست کردن مشکل بالا نیامدن و ریستارت های پی در پی گوشی باید ابزار و روش های ریکاوری اندروید که اصطلاحا به آنها آرسنال ( arsenal ) گفته میشود را بشناسیم :

  • ریکاوری یا Bootloader دستگاه با ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه
  • ریکاوری یا Bootloader با پاک کردن و از بین بردن کش اندروید
  • استفاده از برنامه های ریکاوری
  • استفاده از Safe Mode در اندروید
  • استفاده از روش های ریستارت کردن سخت و نرم اندروید ( Soft / hard reboots )
  • در آوردن باتری دستگاه

چگونه از بوت لودر برای حل مشکل بوت لوپ و بوت نشدن درست گوشی اندروید استفاده کنیم ؟

با استفاده از بوت لودر، پارتیشن های بیشتری را می توانید در سیستم عامل گوشی لود کنید.این قسمت به کاربران این امکان را می دهد که پارتیشن های ریکاوری گوشی را بوت یا پارتیشن اصلی سیستم عامل را فعال کنند ، زمانی که سیستم عامل دستگاه شما نمیتوانند لود شود bootloader میتواند سیستم عامل اصلی و دست نخورده ای که سازنده گوشی یا تبلت در ابتدا بر روی ان نصب کرده اند را بر روی دستگاه مجددا بازیابی کنند.

همچنین دو گزینه جداگانه recovery یا bootloader جهت پاک کردن کش دستگاه به شما پیشنهاد داده میشود. پاک کردن کش معمولا مشکلات بوت شدن موبایل و تبلت را برطرف می کند.

محیط و ابزارهای موجود در بوت لودر در دستگاه های مختلف متفاوت است ؛ در ادامه نمونه ای محیط Bootloader را مشاهده می کنید:

ریستارت شدن مداوم گوشی

گزینه اصلی بوت لودر در انواع گوشی ها، Factory یا Factory Reset می باشد.

نحوه Factory Reset در گوشی هایی که صفحه اصلی بالا نمی آید

ساده ترین راه، خاموش کردن دستگاه و فشردن همزمان دو دکمه پاور یا خاموش و روشن کردن دستگاه و دکمه کاهش ولوم است. لازم است مدتی صبر کنید تا لرزش کوتاهی را در دستگاه حس کنید و وارد محیط ریکاوری یا bootloader شوید.

از میان گزینه های موجود، Select Factory Reset را انتخاب کنید. برای اسکرول کردن صفحه از دکمه افزایش و کاهش صدا و جهت انتخاب گزینه ها از دکمه پاور استفاده کنید ( این حالت در دستگاه های مختلف ممکن است تغییر کند ) بعد از انتخاب این گزینه گوشی مجددا خاموش و روشن میشود و فرآیند ریست فکتوری انجام میشود که زمان بر است. در صورتی که گوشی خود را فلش کرده باشید و از کاستم رام استفاده کرده باشید، لازم است که دقت کنید آیا از بوت لودر برای بازگردانی تنظیمات کارخانه استفاده کنید یا ریکاوری.

ریستارت شدن مداوم گوشی

  • ۹۸/۰۶/۰۹
  • اسماعیل انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی